4 ting du kan gøre for at gøre din hjemmeside mere troværdig

Før vi køber noget fra en hjemmeside, og på nettet i det hele taget, er det vigtigt, at vi stoler på siden og de oplysninger der fremgår. Hvis din hjemmeside ikke virker troværdig, får du ikke mange salg eller henvendelser, uanset hvor mange besøgende du har på siden.

Der er 4 ting der skal være på plads, for at vise dine kunder at de kan stole på din hjemmesides oplysninger og at dit budskab fremstår sikkert og gennemskueligt.

1. Gør det tydeligt at hjemmesiden repræsenterer et lovligt firma

Det er overraskende hvor mange virksomheder, der ikke skriver deres adresse og kontaktoplysninger på deres hjemmeside. Det er ofte her forbrugeren stopper op og betvivler hjemmesidens ægthed. Det betyder også, at de ikke køber som ønsket, da det ofte er tvivlen, der stopper købet.

Eksempel:

Du kan finde vores fulde kontaktoplysninger her.

Det er en god ide, at have kontaktoplysninger, adresse og telefon på alle sider i bunden, og linke til din kontakt side, hver gang det er muligt. Det giver kunden en tryghed og en fornemmelse af, at de ved hvem, de har med at gøre.

På selve kontakt siden bør der være dit firmas fulde oplysninger: garantiordninger, CVR. nr. og lignende, på linje med adresse og telefonnumre, samt naturligvis e-mail.

Jo flere oplysninger du har med på siden, i jo højere grad udtrykker du, at du ikke har noget at skjule. Med hjemmesider gælder det, at det er bedre at have alle oplysninger med på din kontaktside, end det er at undlade detaljer.

2. Forklar hvorfor netop dit produkt og dit firma er bedre at handle med:

Hvorfor skal dine kunder vælge netop dig frem for dine konkurrenter? Hvilke fordele og forskelle er der på dig og andre, der tilbyder samme service, eller produkter som dig?

Eksempel:

Vi adskiller os fra vores konkurrenter, i og med vi kun anvender etisk korrekt SEO teknikker. Vi anvender på ingen måde lyssky metoder, der i værste fald vil kunne få visse søgemaskiner til at frasortere din hjemmeside.

Det er vigtigt for os, at vores kunder ved, de kan have tillid til vores service. Derfor linker vi til vores værdigrundlag her.

Samlet set er det vigtigt, at du distancerer dig fra dine konkurrenter og får udtrykt hvorfor de skal vælge netop din virksomhed og Jeres produkter.

3. Vis dine besøgende at andre har haft glæde af Jeres service eller produkter.

Hvis du har eksempler på tilfredse kunder på din side, føles det mindre risikofyldt for dine nye kunder at købe din service eller dit produkt. Igen er dette en del af, at vise dine kunder at du er en seriøs virksomhed, der er til at regne med.

Hvis din virksomhed har modtaget priser, eller udmærkelser, er det vigtigt at det fremgår tydeligt på din side.

Eksempel:

Vis hvordan andre kunder har nydt godt af din service eller dit produkt. Har du kommentarer fra tidligere kunder, vejer de tungt i dine nye kunders fornemmelse af din virksomhed.

4. Tilbyd gerne garantier

Internet surfere bryder sig ikke om, at der kan sås tvivl om en hjemmesides ægthed og er de i tvivl, om hvorvidt der er forbundet en risiko ved at købe din service eller dit produkt, er de hurtigt videre til andre udbydere.

Sådan her kan det gøres:

Vi tilbyder garantier, der gør det 100 procent sikkert at købe vores service eller produkt.

1. Du kan sende produktet tilbage til os og uanset hvilken grund du har, vil du få pengene tilbage.

Dette kan du selv gøre på din hjemmeside…

Du bør vise klart og tydeligt, at dine kunder kan vide sig 100 procent sikre på, at de får den service eller det produkt de betaler for. Giv stærke garantier, så der er tryghed for kunden og de har en fornemmelse af, at de kun kan vinde ved at anvende netop din virksomhed og jeres service eller produkt.

Det er vigtigt at have en troværdig hjemmeside, hvis du gerne vil sælge fra nettet. Vis dine besøgende at din virksomhed er ægte og til at regne med. De forskellige eksempler vi har gennemgået på denne side, skulle få dig på rette vej. Rigtig god fornøjelse og held og lykke med dit salg på nettet!

OM KRISTIAN OLE RØRBYE

Kristian Ole Rørbye er vores SEO-ekspert med mere end 15 års erfaring inden for SEO og online markedsføring. Her på bloggen deleer han ud af hans viden og erfaring.

Skriv en kommentar