Guide: Find konkurrencen på dine søgeord/sætninger

Det er ikke altid nemt at give et konkret svar på hvad konkurrencen er.

Dog findes der lidt metoder til at føle sig frem med:

1. Du kan bruge Googles eget værktøj: Google Adwords Tool til at se hvor mange søgninger der er pr. måned samt hvad konkurrencen er på Googles sponsoreret links AdWords. Det er vigtigt at understrege at AdWords konkurrencen ikke nødvendigvis har noget at gøre med konkurrencen i de organiske søgninger, men igen det giver da et hint.

2. Find dem der ligger øverst på en organisk søgning på et af dine primære søgeord. Tjeck her: Yahoo SiteExplore hvor mange backlinks vedkommende har og om det er fra relevante websider. Har konkurrenten mange, skal der ligges meget arbejde i linkbuilding delen.

3. Tjeck den side du lander på efter en google søgning ved konkurrenten og se her om de har lavet følgende basis ting:

a. META titler og beskrivelser

b. God beskrivende tekst

c. Intern linkbuilding

d. Læsevenlige URL´s

e. H1, H2 TAGS

Det var blot nogle forslag til hvordan du kan finde lidt ud af hvor meget konkurrence der er, ved at tjekke hvor meget konkurrenterne i toppen af google har lavet 🙂